Please, let us know if any link doesn't work or send us new interesting link
Prosím, dajte nám vedieť, ak nejaký linky nefunguje, alebo nám pošlite nový zaujímavý link

Studium / Learning

Podnety pre komunikáciu s pacientom ( stavy akútne )

Hodnotenie používateľov: 5 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívne
 

 

Vaše jednanie musí byť pokojné, zdvorilé, cielené

oslovujte pacienta jeho menom a vykajte mu

predstavte sa pacientovi

pýtajte sa pokojne a vecne na ťažkosti pacienta

nikdy nepodceňujte/nepreceňujte odpovede pacienta

vyvarujte sa všetkých neurčitých domnienok o diagnóze a liečbe

pokúste sa vytvoriť vzťah dôvery

pokúste sa pacientovi uľahčiť jeho situáciu vcítením sa do jeho situácie, ľahšie sa Vám budú nachádzať slová

nezaťažujte pacienta svojim súcitom, ale preorientujte ho pre aktívnu pomoc

rešpektujte súkromné práva pacienta, presvedčte ho o nevyhnutnosti Vášho postupu

pokúste sa psychicky problémových pacientov získať ku spolupráci presvedčivým objasnením situácie

nenechajte sa nikdy vyprovokovať agresiou a urážkami k neuváženým výrokom alebo činom

nikdy nekričte

pokúste sa obmedziť rušivé vplyvy

preneste na prekážajúce osoby časť úloh (napr. vypisovanie nacionálií, zaistenie miesta nehody)

vyvarujte sa diskusie medzi záchrancami

obmedzte sa len na dôležité pokyny

nikdy nezabúdajte na pacienta a jeho situáciu, aj keď ste prekvapený jeho symptómami, alebo konaním

pacient má strach, vysvetlite mu Váš postup výkonov a cieľ, ktorý chcete dosiahnuť

dobre uvážte, či prevezenie pacienta na psychiatrické oddelenie bude uskutočnené proti jeho vôli

povedzte pacientovi a príbuzným, do ktorej nemocnice a na ktoré oddelenie budete pacienta prevážať

aj pri ošetrovaní pacientov v bezvedomí obmedzte výroky len na nevyhnutne potrebné, pretože ich môže pacient vnímať aj v hlbokom bezvedomí

Zdroj: 17

© 1998 - 2020 MedInfo.sk, prof. MUDr. Dušan Meško, Ph.D.